Mijn eerste blog - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Bart Sijm - WaarBenJij.nu Mijn eerste blog - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Bart Sijm - WaarBenJij.nu

Mijn eerste blog

Door: Bart Sijm

Blijf op de hoogte en volg Bart

20 Augustus 2016 | Nederland, Grootebroek

Hey, welkom!

Welkom op mijn reisblog dat ik de komende maanden ga bijhouden. Ongeveer 3 maanden geleden heb ik besloten om een van mijn dromen na te jagen en eindelijk de rugzak op te doen, naar Azië te reizen, om daar een aantal maanden rond te trekken en een ander deel van de wereld te verkennen. In dit blog wil ik mijn avonturen 'op papier' zetten, mooie dingen laten zien, maar ook mijn ideeën en gedachten met jullie delen. Het wordt een geweldige ontdekkingstocht, en ik heb er enorm veel zin in! Via deze weg kan ik jullie een klein beetje meenemen :)

Alle voorbereidingen zijn inmiddels getroffen. Op de reisroute na heb ik vrijwel niets meer aan het toeval overgelaten, wat op zich al een bijzonderheid is voor mij ;) Al het papierwerk is, geregeld, gekopieerd en gedigitaliseerd. Backpack en daypack gekocht, inclusief bijbehorende inventaris die een beginnende backpacker geacht wordt mee te nemen. Ondanks dat ik een goede afweging heb gemaakt van wat ik nodig denk te hebben heb ik toch al het vermoeden dat ik teveel spullen bij me zal dragen, Tenminste als ik zo alle verhalen lees op internet. Maar omdat het de eerste keer is neem ik toch maar het zekere voor het onzekere en besluit ik liever tijdens de reis wel of het nog zinvol is om bepaalde spullen bij me te dragen. Ik ben in ieder geval blij met alle spullen die ik nu heb, en als het goed is zijn het investeringen waar ik jaren plezier van zal hebben :)

Ook de inentingen (wel op het laatste moment), visum, reisdocumenten, verzekeringen zijn allemaal voor elkaar. Het avontuur mag nu van mij wel beginnen. De hele voorbereidingsperiode is onzeker, spannend, en leuk geweest. Het moment dat je besluit om er even 'tussenuit' te stappen veranderen er wel een paar dingen en moet er van alles geregeld en uitgezocht worden. Het belangrijkste is wel dat een serieuze baan plotseling even geen optie meer is. Dus is het zoeken naar tijdelijke (bij)baantjes. Ik was er al helemaal op voorbereid dat ik dan maar deze zomer in de bollenschuur moest gaan werken. Gelukkig kwam er nog een leuke klus van 7 weken op mijn pad. Maar richting de laatste maand voor mijn vertrek was er toch echt niets interessants meer te vinden. Daarom moest ik maar elke klus aanpakken die zich aandiende. Dat resulteerde dus in een maandje orderpicken bij Deen. Ik vind het verschrikkelijk werk, elke dag gaat de wekker om kwart over 4 om daarna de hele dag je verstand op 0 te zetten. Maar het doel heiligt de middelen. En het is een geweldige motivatie om jezelf weer even te resetten en te herinneren waarvoor je al die jaren hebt gestudeerd. Nog 3 dagen en dan zit dat er ook weer op en kan ik in ieder geval tevreden en met plezier terugkijken op de hele voorbereiding. Ik heb in ieder geval niet op mijn luie reet gezeten :)

Maandag 29 augustus vertrek ik om kwart over 12 vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur. Daar heb ik een hostel geboekt. De eerste 3 dagen weet ik dus wel waar ik zal verblijven. Hoewel ik uitgezocht heb waar ik informatie over vervoer en accommodatie kan vinden, ligt de route daarna verder helemaal open. Ik vind het dus retespannend, maar kijk ook wel weer uit naar dat moment dat ik alleen op het vliegveld in Maleisië sta, en de wereld (in ieder geval voor een periode) helemaal voor mij open ligt. Voor mij is dan een van de belangrijkste vragen wat ik met die mogelijkheden ga doen. Weet ik wel wat ik met al die vrije tijd moet doen? Ben ik in staat om helemaal mijn eigen route te volgen en mijn gestelde doelen te realiseren? Of komt er een energie in me naar boven, en ontdek ik dingen aan mezelf die ik nog niet wist? Wat doe ik als ik helemaal op mezelf ben aangewezen? Als ik het weet zal ik het zeker met jullie delen.

Ik ben benieuwd!

  • 28 Augustus 2016 - 10:09

    Jelle:

    Gave avonturen staan je te wachten. Succes!

  • 28 Augustus 2016 - 10:12

    Nel:

    Zeker spannend Bart! Heel veel plezier tijdens je reis, blijf je volgen. Gr. Nel

  • 28 Augustus 2016 - 10:24

    Linda:

    Mooi geschreven Bart, ga lekker genieten. Ga je volgen en ben nu al nieuwschierig naar wat je allemaal gaat beleven! Xx

  • 28 Augustus 2016 - 10:32

    Pic :

    Hey Pic!
    Super spannend allemaal! Wat een avontuur!
    Geniet van alles en maak er een onvergetelijke tijd van!
    X je Pic

  • 28 Augustus 2016 - 11:19

    MARGO EN LOUIS:

    MAAK ER WAT VAN, HET ZAL NIET ALTIJD MAKKELIJK ZIJN, MAAR DAT IS HET HIER OOK NIET.WE BLIJVEN JE VOLGEN, XXX
    (IN DE VOETSPOREN VAN R&B)

  • 28 Augustus 2016 - 11:21

    Angelica:

    Bart wat een onderneming man ,maar heel veel plezier gewenst op je reis en stay safe

  • 28 Augustus 2016 - 11:21

    Laura Visser:

    Er ligt geen broek op de stapel!
    Ik zal je verhalen volgen in Oeganda, als jij mijn blogspot leest én erop reageert;).
    En we zwaaien wel even als we over je heen vliegen als wij naar Nieuw Zeeland gaan. Zwaar leven kan je hebben hè ;)


  • 28 Augustus 2016 - 11:50

    Cor Pronk:

    Bart, heel veel plezier en we gaan je avonturen zeker volgen. Dit wordt je avontuur van je leven. Succes en lekker genieten.

  • 28 Augustus 2016 - 11:52

    Anne Voorn:

    He Bart, gaaf dat je dit gaat doen en super spannend! Ben benieuwd naar je avonturen en foto's! Heeeel veeeel plezier daar!!!!

  • 28 Augustus 2016 - 12:00

    Alexandra Neuvel :

    Wat een mooi begin van een reis die je vast en zeker hele mooie momenten gaat brengen die je lang zullen bijblijven! Ik wens je een hele goede reis en een geweldige tijd!! Maak er een mooie ervaring van!!

  • 28 Augustus 2016 - 13:25

    Els Botman:

    Ik hoop dat je een prachtig avontuur tegemoet gaat Bart. Zeker retespannend. Ik ben benieuwd naar je verslagen. Heel veel plezier, succes, geluk op je reis toegewenst van Els.

  • 28 Augustus 2016 - 13:32

    Marjon:

    Wat leuk Bart dat je het avontuur aan gaat. Je hebt er al veel voor gedaan en gelaten lees ik. Heel veel plezier en succes! Je kan boeiend schrijven dus ik denk dat ik je wel ga volgen!

  • 28 Augustus 2016 - 13:47

    Saskia Oosten:

    Stoer hoor Bart, heel veel succes, goede reis en vooral genieten!!

  • 28 Augustus 2016 - 14:46

    Bas Knijn:

    Goede reis en geniet van dit mooie avontuur!

  • 28 Augustus 2016 - 21:31

    Maartje:

    Hou van jouw!! Zal vaak aan je denken. Dikke kus

  • 29 Augustus 2016 - 16:38

    Marga:

    He bart wat gaaf dat je dit gaat doen! Ik ben momenteel door italie aan het backpacken maar dat zeker ni4t te vergelijken met de reis die jij gaat maken. Ik ben heel nieuwschierig hoe je het gaat ervaren. Zal je blog in de gaten houden. Ciau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 10294

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste backpackreis

Landen bezocht: